lördag 13 augusti 2011

Bloggtorka!

Det har hänt en hel del sen sist jag skrev, jag har bara inte orkat uppdatera bloggen på sista tiden för att det varit så mycket överallt. Har jobbat klart i Västerås nu i alla fall, och sista veckan gick riktigt snabbt! Lite drygt när det regnade på onsdagen bara, men vi fick tillåtelse att sluta vid lunch så det var ju schysst :)
Men åter till förra helgen! Var ju till Linköping för att kolla lägenhet, så jag och mamma åkte hem till Heidi på fredagen (tog ledigt från jobbet). Men jag kunde inte riktigt hålla mig där på kvällen, så vi åkte en vända till Borensberg bara för att kolla in stället. Jag kan ju säga att jag blev förälskad DIREKT. Gick och trodde att jag hamnat i någon form av paradis ;) Tänkte hela tiden att "hoppas jag får lägenheten imorgon så jag får bo här!" Och gissa vad som hände på lördagen då när jag var där och kollade på lägenheten? Jo, jag fick den! Fanns i stort sätt bara ett minus i lägenheten enligt mig, och det var att det inte fanns någon ordentlig frys. Annars var det helt perfekt, mitt i centrum! Busshållplatserna precis utanför, och en Ica-affär högst 50m från porten. Sen en annan bra mataffär en bit längre bort - men helt klart gångavstånd! Hela stället är jättecharmigt, och det tar inte lång tid alls att ta sig till Linköping. Awesome!
Sedan har allt löst sig otroligt bra. Fick ta över ett litet frysskåp av min morbror, samt en micro. Hittade även en bäddsoffa på Unga Liv i Köping och köpte en skrivare för 500:-. Allt rullar på, och på måndag flyttar jag! Så jag har fullt upp med att flyttpacka nu. Ååh, förväntansfull AB!

Och jobbet i Västerås, åh vad jag har vuxit av det! Känner verkligen att de har förtroende för mig att jag gör det jag ska och gör det bra. Att de kan lita på mig och att de ger mig uppgifter jag inte trodde jag skulle klara av förr. Men de har fått mig att växa enormt. Vem vet, jag kanske kommer tillbaka nästa sommar :)

Lite uppdatering, nu ska jag göra mat!

Inga kommentarer: