söndag 21 augusti 2011

Det här med TV

Visst är det bra att kunna klara sig utan tv. Det är nog till och med nyttigt att känna att man klarar sig utan det. Men är man ensam i en stad, vaknar tidigt på morgonen och lägger sig sent på kvällen så är det mycket trevligare att ha lite människoröster runt sig. Sedan är det ju inte fy och skam att äta frukost framför något roligt program, eller att söva sig till något annat. Bara för att få stopp på tankeverksamheten, som jag upptäckt blir ännu större och drygare när man inte har röster omkring sig. Musik funkar givetvis, men det sätter ju även det igång alla tankar och känslor. Plus att det blir mycket roligare att ha en tv som fungerar!

Idag har jag tänkt att jag ska till andra mataffären (som även den ligger jättenära mig, höhö) och handla lite frysvaror som jag kan lagra i mitt kära frysskåp. Känner att det är lika bra att handla det mesta som kommer behövas redan nu, så kan jag förhoppningsvis lägga undan lite pengar från CSN nästa månad.

Sen, kära läsare, vill jag gärna ha förslag på alternativt godis! Sånt där som inte kostar massor, men som ändå dämpar godissuget, och som man kan ta till som mellanmål typ. Jag har redan kommit fram till frukt, så det behöver ni inte nämna :P Nötter känns för dyrt. Så, något mer förslag? För det känns som att jag kommer få fruktmage annars ;)

1 kommentar:

Therés sa...

Jag brukar blanda russin, solrosfrön och pumpakärnor och mumsa på. Att rosta pumpafrön i stekpanna är också gott.