onsdag 24 augusti 2011

TV-mysteriet

Jag har ju, som sagt, inte fått igång kanalerna på TVn. Inte ens när Hasse var här och hjälpte mig gick det. Men enligt hyresvärden ska det gå att få in basutbudet med enbart antennsladd - och det har jag en, men det funkar ändå inte. Så nu väntar jag på att han ska ringa på dörren och försöka lösa mysteriet, trots att jag är sjukt tveksam till att han kommer lyckas. Om han inte lyckas ska jag dra ner till min kära butik här nere och se om det finns några billiga filmer att köpa, för något måste jag ha att sysselsätta mig med, annars blir jag tokig!

Jag ska även fixa månadskort till mitt busskort så att jag kan dra iväg en vända till Linköping och gå runt lite, samt åka iväg en sväng till universitetet för att kolla in området och se till att jag vet vart jag ska på måndag. Känns så lustigt att jag ska börja plugga igen, och på måndag redan! Känns både läskigt och roligt :) Precis som det ska alltså! Väntar bara på att min litteratur ska dyka upp så jag kan börja dyka ner med huvudet i den och dra in lite ny kunskap.

På söndag kommer Malin och en som heter Andreas hit, vilket ska bli skoj! Har varit ensam så många dagar nu, så lite sällskap kommer sitta finfint! De ska även få ta med sig lite grejer som blev kvar hemma när vi packade flyttlasset, så på söndag kommer jag ha fler filmer (YEEES!) bland annat ;) Men det är låång tid kvar tills dess, så under tiden får jag roa mig på annat sätt. Hoppas jag snart kan fixa månadskortet så jag kan åka iväg någonstans!

Inga kommentarer: