måndag 29 augusti 2011

Första dagen i skolan

Jag måste medge att det kändes lite konstigt igår kväll när jag gick och la mig att veta att jag skulle till skolan idag. Jag har ju inte pluggat sen 2009. Men när jag vaknade kändes allt så otroligt rätt! Det är nu mitt nya liv ska börja tänkte jag och plockade i ordning allt jag skulle ha med mig. Gick upp 06.15 gjorde jag också, precis som på gamla goda tiden ;) Bara att nu skulle jag börja kursen klockan  tio (10.15), men eftersom det tar 40-45min att åka härifrån till universitetet, plus tiden mellan bytet av buss vid resecentrum, så kände jag att jag ville ha tid på mig. Plus att jag inte riktigt visste vart jag skulle när jag var framme.

07.45 skulle bussen här ute komma, men den var ca. 5min sen. Men det gjorde inget, för jag hade tagit bra marginal inför bussbytet, så jag behövde inte oroa mig över detta. Lyssnade på musik på vägen och mådde allmänt bra!
Vid resecentrum väntade jag i kanske 15-20min tills nästa buss kom, och jag åkte iväg till universitetet och gick av vid rätt ställe. Följde strömmen och hittade tillslut på D-huset! Gick in och virrade runt ett tag innan jag bestämde mig för att fråga om vägen till rätt sal. En trevlig kvinna hjälpte mig till rätta, och där utanför salen hittade jag en trevlig tjej som jag började prata med. Fler och fler dök upp och hälsade och pratade, och det verkar som om det kommer bli ett trevligt halvår detta!
Introduktionen gick hyffsat fort, så jag kom med en buss hem som gick vid 12 ungefär. Satt sedan i 25min vid resecentrum och väntade på min buss hem. När jag kommit hem postade jag ett brev till CSN, och sen gick jag in till lilla Felix som som vanligt saknat mig när jag varit borta <3

Imorgon är det dags för min första föreläsning. Jag har läst en del i boken som föreläsningen ska "handla om", och tänkte läsa resten imorgon på bussen härifrån till resecentrum. Det är ju ändå 30min ;) Nu ska jag däremot kolla busstider för morgondagen. Jag börjar vid åtta, så det blir upp tidigt!

Inga kommentarer: