torsdag 1 september 2011

Föreläsning och grupparbete (och allt därimellan)

Jag var på min första föreläsning i tisdags! Och det märktes så väl att det var den första, för herregud vad svårt det var att hinna anteckna den första timmen (föreläsningen var på 2 timmar)! Men det gick bra ändå, även om det även var lite svårt att hänga med i alla nya begrepp och nya ord hit och dit. Men det kanske inte var så konstigt ;)
Jag skrev rent mina anteckningar direkt när jag kom hem, och sedan satte jag mig och började skumma igenom en av böckerna jag hämtat ut på posten när jag kommit hem. Astjock bok med massa text i. Jag kände runt 15.00 att ingenting fastnade alls, så jag testade att sticka ner till bibblan och sätta mig där. Satt där i ca. 2 timmar och läste en massa om en hel drös historiska människor som har sysslat med sociologi, kommit fram till en massa saker inom sociologin och ja...helt enkelt en massa namn. Kände dock sen på kvällen att hjärnan inte var med alls, för då började jag glömma bort även det som jag kunnat bra innan, som de olika perspektiven och så. Så jag la ner böckerna, kollade på en halv film och gick sedan och la mig.

Igår började vi med vårt grupparbete. Jag jobbar tillsammans med fyra andra tjejer, och det är ett riktigt bra och trevligt gäng! Vi spånade en massa idéer typ den första timmen - vi skulle försöka komma på ett socialt fenomen. Efter mycket om och men bestämde vi oss för ett, och började svara på de frågor som ska vara med på seminariet på fredag. Vi delade upp uppgifterna, där jag fick ta hand om aktörs-handlingsperspektivet, och sedan bestämde vi att vi ska ses 11.30 utanför D-huset på fredag, så vi hinner sammanställa lite innan seminariet börjar 15.00.

Idag blir det alltså en pluggdag! Skönt dock att inte behöva åka iväg enda till skolan, utan att jag kan göra det hemma. Ska även tvätta och försöka hinna iväg och handla lite. Jag behöver ha hem kattsand till min fluffkatt, och sen nå mer frukost. Så tvätt och handling kör jag som pauser när jag behöver en paus från allt skrivande/pluggande - så det blir awesome! :)

På lördag är det marknad här! DÅ ska jag leta efter en bra väska!!

Inga kommentarer: