lördag 3 september 2011

Helg!

Seminariet gick bra igår! Var sjukt nervös, eftersom det var muntligt (ha aldrig tyckt om att stå och prata inför andra), men jag peppade mig själv inombords hela tiden fram till dess att det var min tur att prata. Så det gick helt smärtfritt! Jag har lite bestämt mig för att peppa mig själv varje gång jag blir nervös istället för att stressa upp mig själv nu när jag börjat den här kursen, för jag vill att jag en dag ska kunna ställa mig upp och prata inför andra utan några större problem. Öva öva öva! :) (Och för er som möjligtvis undrar så bestämde vi oss för att prata om homosexualitet som ett socialt fenomen. Vi skulle se detta fenomen ur ett aktörs-handlingsperspektiv och ett strukturperspektiv samt ta upp vad som osynliggörs i de olika perspektiven. Vi skulle komma fram till om fenomenet utgjorde ett socialt problem och sedan komma på en avslutande diskussionsfråga som klassen kunde fortsätta diskutera när vi var klara. Vår fråga var om de trodde att homosexualitet någonsin skulle kunna bli Helt accepterat i samhället).
Jag måste även säga att jag trivs hur bra som helst i skolan, i klassen och i Borensberg! Det gör inget att jag får lov att åka massa buss varje dag och kanske gå upp tidigt även om jag börjar relativt sent - för jag skulle nog för tillfället inte välja att bo någon annanstans än just här, jag känner mig så otroligt hemma här, trots att jag inte direkt känner någon. Men det är liksom hela området, atmosfären,  människorna, hur jag har nära till det jag behöver - helt underbart är det!
Och kursen jag går verkar väldigt intressant, den verkar passa mig! Det är lite svårt såhär i början att komma in i allt och förstå alla nya begrepp och sådär, men det går bra ändå med toppenlärare och en bra klass. Jag har redan fått bra kontakt med några i klassen, vilket känns kanon när det ändå bara gått en vecka. I love this!

Nu är det i alla fall helg, och det är helt underbart! Ska ner på marknad senare och kolla efter en bra plugg-väska, eftersom att jag hittills har använt en mindre väska och en plastpåse. Inte så lyckat, och inte speciellt kul att släpa runt på, haha! Sen får vi väl se hur livat det är ikväll/natt, om jag får någon sömn alls ;) Haha jodå, det ska jag nog få - ska glo film ikväll så jag somnar kanske till den annars ;)

Inga kommentarer: