måndag 19 september 2011

*vink vink*

Kändes som att det behövdes en uppdatering här, även om den inte kommer bli direkt lång, eftersom jag snart ska göra mig klar för avgång till bussen.

Var ju hos mina päron över förra helgen. Var där fredag kväll - tisdag "kväll". Det var underbart och välbehövligt att komma iväg, det kunde faktiskt inte kommit lägligare. Det var skönt att umgås med familjen och människor jag känner och som känner mig sen länge. Självklart saknade jag folket här hemma och hela Borensberg, men det var i alla fall välbehövligt att få lite sällskap 24/7 av människor. Orsaken till detta kan jag kanske berätta om någon annan gång - we´ll see.

Idag ska jag iväg till universitetet med Sofie för att gå på en intervju till en kurs där vi ska lära oss att våga prata inför grupp. Visst, jag kan prata inför andra, men känns som att man alltid kan lära sig något nytt! Så det ska vi göra idag, för att sedan sätta oss ner tillsammans och plugga. Känns bra att äntligen plugga MED någon, haha! Man kan bli galen av att sitta med sociologi själv kan jag ju säga er! Så det blir att släpa med sig precis alla böcker och alla papper och block och ge järnet - på fredag ska vi börja med hemtentan och har en vecka på oss, så det är bäst att förbereda sig bäst man kan.

Annars då? Hade en nattgäst här häromdagen för första gången, då Emilia fick sova över för att stackarn haft otur med vägglöss i sin lägenhet. Kändes inte rätt att hon skulle behöva sova bland krypen, så jag erbjöd henne bäddsoffan :) Jättetrevligt sällskap och MYCKET skratt innan vi tillslut somnade vid halv 3. Även det välbehövligt!

Trivs fortfarande sjukt bra här, och kan verkligen inte se mig själv bo någon annanstans. Det känns som att det är här jag hör hemma. Och jag säger det ofta, men det kan inte sägas tillräckligt många gånger; Jag älskar mina grannar! (okej, inte så "brutalt" kanske, but you know what I mean!) Inte många gånger man flyttar in i ett hus där man får bra kontakt med två av grannarna den första månaden man bor här :) Awesome är vad det är!

Nej, nu har jag inte tid med er längre! ;) Ciao! Skriv gärna en kommentar om vad ni vill att jag ska skriva om på bloggen, för jag har lite av en bloggtorka! Haha :P

Inga kommentarer: