söndag 4 september 2011

Husbyflöjs marknad!

Marknad igår! Fick hit Linda, Theres och Jakob som sällskap - mycket trevligt! Vi tappade dock bort varandra under dagens gång, så det slutade med att jag gick med Linda, och de andra två virrade runt någon annanstans ;) Vi hittade mycket som vi stannade och kollade på - speciellt smycken och väskor! Hittade ett halsband som jag letat efter länge, och även en större väska som jag nu kan använda till universitetet! Sammanlagt kostade det något på 135:-, så det var helt klart värt det :) När vi sedan vandrat klart hittade vi på Tessan och Jakob, och vi stack upp en liten sväng till lägenheten. Sen var det dags för dom att åka hemåt.

På kvällen runt 22.00 började ungdomar dra ihop sig på andra sidan gatan, utanför Handelsbanken. De kanske var ett tiotal, men de lät som 30st. Jag är glad över att det ändå inte låter så mycket in i lägenheten, även om jag i stort sätt kunde urskilja vad de sa. Men det hade mest med att göra att alla skrek det de ville ha sagt, istället för att prata normalt ;) Kunde i alla fall somna tillslut när de försvunnit runt 23.30 och fick sen sova relativt ostört till 09.30.

Idag ska jag försöka få undan lite disk och så, samt läsa om Durkheim inför morgondagens föreläsning som ska handla just om Durkheim. Ska även försöka hitta någon som möjligtvis vill vara kattvakt till min lilla sötnos nästa helg.

Inga kommentarer: