torsdag 14 juli 2011

Plötsligt händer det!

Som jag har längtat! Som jag har väntat! Som jag har sett fram emot just den här dagen! - Dagen då jag får reda på att jag kan flytta härifrån! I 2-4 år har jag velat komma bort härifrån, till en annan stad, upptäcka nya saker, lära känna nya människor och överhuvudtaget lära mig nya saker! Och nu - NU - är den dagen äntligen här!
Fick antagningsbeskedet från universiteten imorse, och såg först att jag var hög reserv på socionomutbildningen (som jag såååååå gärna vill gå!!!), och blev då lite besviken. Men sedan såg jag att jag kommit in på en kurs i sociologi och därmed hade möjlighet att flytta! Och inte till vilken stad som helst! Jag ska flytta till den staden som jag älskar - Linköping! Så otroligt underbart! Visst, det är bara i ett halvår tillsvidare, men det är ändå något - och jag ska söka kurser som bara den till våren sen så att jag får stanna kvar!

Sen vill jag avsluta detta inlägg med något lite mindre trevligt, nämligen att säga att det idag är 2 år sedan en av mina närmaste vänner, Liam, tog livet av sig. Så en tyst minut för honom tycker jag faktiskt, för han var en sann ängel som räddade mig när hela mitt liv var katastrof. Jag älskar honom nu och för alltid <3

Inga kommentarer: