måndag 25 juli 2011

Tyst minut

Det som hänt i Norge är totalt ofattbart. Det är som att jag bara vill stänga av precis allt, lägga mig i sängen och sova, och vakna upp imorgon och inse att det bara är en dröm. Men nej, det har hänt, och det är inget att göra ogjort, och det gör så ont i hela mig att något sånt här kan hända. Jag förstår inte hur någon(några?) kan vara så hjärtlös. Jag förstår inte. Jag och mamma stannade upp i en tyst minut 12.00 idag inne på Cubus. Bara några få kunder pratade, och musik hördes enbart från resturangen utanför. Annars var det tyst. En tyst minut för de omkomna i Oslo och på Utöya. En tyst minut för de omkomnas anhöriga. En tyst minut för att verkligen försöka förstå vad det är som hänt egentligen. det gjorde ont i hjärtat på mig under hela den minuten, och långt därefter. Livet måste såklart fortsätta, jag vet inte om att jag känner någon som omkommit eller liknande - men samtidigt lider jag så otroligt med de som blivit utsatta. Ofattbart är vad det är. Jag kan bara hoppas att alla som lider nu finner styrkan att fortsätta gå, och att han(dom?) som gjort detta hemska vaknar upp och inser vad han gjort. Att han(dom?) ångrar sig. Det kanske inte skulle vara någon tröst för de som lider nu, men jag hoppas ändå han(dom?) inser att de han gjort inte var rätt. Allt för att han(dom?) inte ska göra om det, eller göra något liknande.

Jag har åkt bil hur mycket som helst de senaste dagarna så det är helt galet åt det. Men nu är det slut på det ett tag i alla fall! Heidi var även hem i helgen - riktigt kul! I lördags stack vi kvinnor i familjen till andra huset och målade/slipade spackel. Sedan var det hem en snabbis för att äta och byta om/tvätta av sig, för sedan drog vi till några bekanta som vi inte träffat på länge. Vi var där i några timmar, och sedan stack vi iväg till Sjöboda på musikcafé! Och i söndags skjutsade vi hem Heidi till Linköping.
Idag har jag varit med Malin och mamma till Västerås, där mamma var jättesnäll och köpte två jeans till mig! Väldigt välbehövligt, eftersom jag knappt har några byxor alls..jag har nog två par som jag använder, varav det ena parets blixtlås är helt stört. Men nu har jag fler par! :D

Har även fått besked från CSN nu, där det stod att jag ska få fullt bidrag. Jätteskönt att läsa det faktiskt, och jätteskönt att beskedet kom så snabbt! Nu fattas bara lägenhet och lite andra grejer Till lägenheten :)

Inga kommentarer: