tisdag 31 maj 2011

En timmes kvällspromenad

Träffade Adde igår kväll strax innan 23.00 och tog en promenad på ca. 1 timme och snackade lite skit. Det var jätteskönt ute då! Men jag fick av någon konstig anledning början till blåsor under båda fötterna vid hälarna, så halvvägs hem kunde jag inte gå normalt för att det sved och stack i fötterna då. Men men, så länge jag tar mig framåt på något sätt så ska det nog bli bra ;)

Idag är det möte på schemat - med psykologen. Vet inte om det blir sista mötet idag eller hur det är sagt. Det spelar egentligen ingen roll för mig. Det har däremot blivit lite av en vana att ta sig dit varannan tisdag nu att det skulle kännas konstigt att aldrig gå dit igen. Vi får väl se om jag behöver ytterligare hjälp efter detta. Skulle ju vara lite skönt att slippa det och faktiskt känna att man har så pass stor kontroll över sitt liv att man klarar av det själv. Men ja, det är lite svårare än man tror tyvärr.

Jag får förhoppningsvis åka hem till min lilla fluffkatt där hemma ikväll. Jag hoppas verkligen det, för jag vill ha lite tid med honom nu innan jag ska in till stan - igen - och vara kattvakt till de här bråkstakarna (Mio och Gloria) torsdag-söndag. Men det beror helt och hållet på när min mor kommer hem från stora huvudstaden, om hon hinner skjutsa hem mig innan hon ska jobba eller inte. Vi har bestämt att jag ska ringa henne runt 19.00 för att se hur det ligger till tidsmässigt. Annars får jag åka hem med henne imorgon bitti.

Inga kommentarer: