måndag 23 maj 2011

They rise to fail

Jag ställde nästan in mina planer på att gå på konserten idag, men det ändrades snabbt när jag blev uppringd av Evelina som ville följa med - hon ringde ungefär 20min innan det skulle börja. Hon hittade inte dit, och jag var ungefär 10min därifrån (om jag skulle gå fort). Så jag bad henne parkera vid bibblan, och sen drog jag på mig skorna och stack iväg. På väg in i musikskolan fick vi sällskap av en trevligt kille som, precis som vi, var något försenade (enbart 5min! status till oss tycker jag!). Så vi försökte hitta rätt tillsammans vi tre, för ingen av oss hade varit där förr. Men vi hittade rätt ganska fort, och jag och Evelina placerade oss på golvet tillsammans med en, för mig, okänd kvinna, och stornjöt av all musik och sång. Det var låtar från Jesus Christ Superstar, Chess och Les Miserables. Superfint var det, och vi fick gåshud ett antal gånger för att det var så fint.
Efteråt gick vi fram för att hälsa på våra gamla lärare Linda och Simon - några av väldigt få lärare som var riktigt bra på gymnasiet - och vi fick en kram av båda två. Simon tyckte det var jättekul att se oss där, och när det gäller honom märks det att han verkligen menar det också :) Brabra lärare! Fick även en kram av en estetare som jag inte sett på väldigt länge! :)

Jag fick även i "uppdrag" av allas vår kära sololärare Anna att krama en som var med och medverkade och hälsa från henne. Så jag gick helt enkelt fram till honom och sa att jag skulle ge honom en kram från henne, och gav honom en stor kram. Han blev jätteglad och nästan rörd :) Tur att jag vet att han är jättetrevlig, annars hade jag inte vågat kramat honom ;)

Nu sitter jag här med huvudvärk och väntar på att mamma ska vara klar på sitt styrelsemöte så jag kan ringa henne och prata om morgondagen då jag ska åka hem igen till min underbara sötisskrutt Felix <3 Saknar honom jättemycket!

Inga kommentarer: