söndag 19 juni 2011

How I met your mother

Jag kom att tänka på ett avsnitt ur How I met your mother nyss (en serie som alla borde se, för den är helt awesome!). De visar hur vissa av karaktärerna beter sig när de möter någon från förr, någon de varit bästa vän med. Att de faller tillbaka i sitt gamla jag och agerar som de gjorde då när de var tillsammans med varandra varje dag. Det är lite lustigt att tänka på det, för är det inte lite så det är? Speciellt om man inte träffat personen på flera år? Jag tror det, jag känner själv av det, men försöker hålla huvudet över ytan och tänka att jag faktiskt är 21 år nu - inte tonåring eller barn som jag var då. Det är lite läskigt när man är mitt i det och kommer på sig själv med att glömma bort vart man kommit i livet. Att glömma bort vem man är nu, och man faller tillbaka i vem man var under den tiden man kände personen i fråga. Läskigt är det.

Inga kommentarer: