tisdag 7 juni 2011

Pilla inte!

Nu har jag äntligen blivit av med mina blåsor! Dock har jag fortfarande kvar "resterna av blås-huden" som mamma sagt åt mig att inte pilla bort. Detta är väldigt svårt för mig, eftersom jag alltid pillar upp sårskorpor, blåsor - you name it. Men nu ska jag alltså låta bli, för annars läker det aldrig ordentligt och jag kommer få nya blåsor. Jag tycker inte om överbliven hud som går att trycka på och fånga upp till viss del mellan fingrarna. Det är ju bara allmänt irriterande och får en röst i mitt huvud att säga "SLIT! SLIT BORT DEN FULA HUDEN!". Ett mindre bråk inne i hjärnan alltså. Jag försöker ha på mig strumpor hela dagarna och kvällarna helt enkelt, och lägger mig snabbt i sängen på kvällen för att inte hinna titta på mina fötter onödigt mycket - för då skulle jag börja pilla på dom direkt. Dumma o-blåsor!

Idag känns det inte som om jag gjort så mycket, men ändå har tiden gått riktigt fort. Blev chockad när jag kollade på klockan förut och såg att den var 18.30! Jag har i alla fall suttit ute en stund idag. Eller tja, det bara blev så. Skulle ta in grillen, och på väg in gick jag upp på gräsmattan istället och satte mig. Satt där i tystnaden och nästan stängde av hjärnan för ett ögonblick och bara njöt av den ljumma vinden. Underbart! Har även suttit en stund i mitt vidöppna fönster (med dörren stängd såklart, så inte Felix får för sig att hoppa eller något). Lovely!

Annars då? Jorå, har en hel del på G känns det som, men inte direkt någon koll. Kom fram till för några dagar sen att jag ska sjunga i kyrkan på söndag, så det blev att leta låtar som en galning och ragga någon som kan spela. Som tur var fick jag napp direkt - så det blir gitarrspel av Mårten till sången! Det tackar vi för :)

Om ett par timmar är det dags för House på tv. Kärlek på den serien!!! <3

Inga kommentarer: