onsdag 22 juni 2011

Och jag trodde jag var splittrad

Jag är inte dålig med att ge människor andra chanser som jag tror förtjänar det. Men jag tror jag ska börja tänka om, för i 90% av fallen har det slutat med att jag blivit sviken eller att vi ändå gått skilda vägar. Har lust att köra på "om du sviker mig En gång så är du för evigt ute ur mitt liv". Skulle vara sjukt bra ibland!

Jag blev så arg på en "vän" igår att jag var tvungen att sticka ut och gå en promenad. Ringde upp min kompis Adde som fick agera lyssnare, rådgivare och lugn. Jag ringer nästan aldrig andra personer när jag mår dåligt på något sätt, men den här "vännen" gick så tydligt över min gräns som jag tycker mig ha ritat ut med den skrikigaste färgen som existerar - så han borde sett den. Ändå går han över den. Han pratar om att bara vara vänner och att han accepterar vad jag vill - samtidigt som han så tydligt försöker få mig att falla för honom. Jag blir så trött på sånt! Nej, det är nog tack och adjö snart. Jag har fått svar på de flesta frågor jag haft som varit anledningen till att jag tagit upp kontakten igen. Sen om han ljugit eller inte, det vet jag inte. Antagligen har han det. Men jag har i alla fall lite perspektiv på tankarna, så nu är det nog dags att verkligen gå vidare. Lite bearbetning först bara.

Fortfarande arg, men det tar jag ut på ogräset idag. Effektivt arbete! Imorgon är det sista dagen - veckan har gått fort :O Men men, jobbar med ett härligt gäng så det är klart tiden går fort :)

Inga kommentarer: