lördag 18 juni 2011

Its coming back to me now

Det är lustigt det här med tankar och känslor. Det man inte bearbetar kommer tillbaka till en då och då med samma kraft som då det hände. Hade jag vetat innan att ingenting blir bättre av att förtränga tills det verkligen inte finns kvar i minnet längre så skulle jag gjort så många saker annorlunda. Nu sitter jag här, flera år efteråt, och försöker bearbeta saker på egen hand som jag egentligen skulle behöva prata med andra om. Men de jag behöver få kontakt med vill inte eller kan inte prata med mig. Så jag försöker komma på ett sätt att bearbeta mina egna känslor och tankar, utan att fly från dem. Men det är lättare sagt än gjort.

Vad jag vill säga är: Blunda inte för dina egna tankar och känslor. Förträng inte till det extrema. Det är okej att låta bli att tänka på det ibland om det blir för mycket, men i slutändan måste du ta tag i allt. Känslor är som boomeranger - kastar du bort dem så kommer de tillbaka.

Inga kommentarer: