söndag 12 juni 2011

Me, myself and I!

Day Two: Nine Things About Yourself

  1. Jag förlåter inte gärna folk som på något sätt sårar mig riktigt mycket. Men om jag verkligen vill att vänskapen eller vad det nu rör sig om ska fungera, och har ett hopp om att saker och ting kan förändras så är jag inte omöjlig när det gäller att ge en andra chans. Men det är ändå inget folk ska ta för givet, för sårar man mig tillräckligt eller beter sig som ett as alldeles för mycket så är det ofta tack och adjö från min sida.
  2. Jag bär ofta på tunga bördor inom mig och visar inget på utsidan. Utsidan kan spegla lycka och självförtroende, när mitt inre kan vara helt tvärtom. Men det är så jag väljer att handskas med saker och ting som är jobbiga, så jag vill inte att människor runt omkring mig försöker dra ur mig saker och ting, och framför allt inte känslor. Jag väljer att prata om mitt mående angående olika saker när jag känner mig redo för det. Varken förr eller senare.
  3. Jag älskar att sitta och titta igenom gamla brev, papper och block från när jag var yngre. Även att hitta gamla nostalgisaker som leksaker som jag älskade när jag var liten.
  4. På grund utav en kompis jag hade när jag var liten så gråter jag i stort sätt aldrig inför andra. Jag klarar helt enkelt inte av det, om det inte är så att det är total panik.
  5. Jag älskar att göra folk i min närhet glada genom spontana sms, samtal, presenter med mera. Bara göra det där lilla extra som gör att de förstår vilket stort värde de har i mina ögon.
  6. Jag skulle inte överleva utan musik.
  7. Om någon tjatar på mig att göra något, eller upprepar gång på gång att jag borde göra något eller hur bra det vore om jag gjorde något - så gör jag sällan det. Jag avskyr tjat!
  8. Mitt mål i livet är att hjälpa så många som möjligt som har det svårt, och samtidigt lära mig en hel del själv om allt vad psykologi och liknande innebär.
  9. Jag hade väldigt svårt för att komma på nio saker jag kunde skriva ner här..xD

Inga kommentarer: