onsdag 15 juni 2011

If I could turn back time

Jag gjorde ju ingen sån här igår, så det blir två idag!

Day Five: Six Things You Wish You’d Never Done

  1. Jag önskar att jag inte agerat och reagerat riktigt som jag gjorde mot en person på teatern 2007. Jag tänker fortfarande på hur det kunde varit annorlunda om jag gjort saker annorlunda, men samtidigt var jag bara 17 år då, och jag hade inga erfarenheter angående det i bagaget. Så det får jag tänka alla gånger jag ångrar saker jag sa, inte sa, gjorde och inte gjorde - att jag var bara 17 år och hade inte tillräckliga erfarenheter för att agera och reagera på något annat sätt än just de sätten jag gjorde.
  2. Jag önskar att jag inte bara stod och tog emot skit på gymnasiet. Att jag skulle ha satt ner foten på en gång och sagt ifrån. Tagit kontakt med rektorn angående problemen tidigare och helt enkelt visat att sättet läraren och eleverna behandlade mig inte var okej. Jag önskar att jag skrikit åt någon av dom åtminstone en gång, så jag fått ur mig lite av skiten de gett mig.
  3. Att jag inte sa som det var direkt till en dåvarande killkompis, för om jag varit mer ärlig kanske allt hade löst sig bättre.
  4. Jag önskar jag kunde ta tillbaka alla snedsteg efter studenten - men samtidigt är jag en hel del erfarenheter rikare. Men lite skulle jag ändå velat ha ogjort.
  5. Att jag inte berättade sanningen för Scott i tid.
  6. Jag borde inte druckit den där champagnen på studenten, för den smakade arsle.


    Det finns ju såklart alltid tuuusen och åter tusen saker man skulle velat göra annorlunda eller helt enkelt göra ogjorda. Men jag har lärt mig att allt blir till erfarenheter. Det som gjorde ont eller blev sjukt fel eller pinsamt kan hjälpa en i framtiden. Jag har fått lära mig det, och fått lära mig att försöka acceptera det.

Inga kommentarer: