torsdag 23 juni 2011

Trött i kroppen och trött på människor

Sista dagen på jobbet i Västerås idag! Vi blev klara med sista Lidlområdet (asmycket löv!!) och det regnade konstant på oss. Jag hade tre par (!?) byxor på mig, varpå de yttersta var regnbyxor, en regnjacka som räckte lite längre än till knäna på mig - ändå var även de innersta byxorna småfuktiga när jag kom hem. Vi hade i alla fall tur som fick sluta tidigare. kom hem runt 13.00 nån gång, och slängde in mig själv i duschen på en gång. Jag var en aning skitig av all lera, löv och annat som hade blivit allmänt geggigt av regnet. Så jag skrubbade mig ordentligt, och njöt sedan av att vara REN ;)
Nu är jag sådär lagom mör lite överallt, men det går nog över om några dagar förhoppningsvis. Känner mig gammal! xD

För det andra (eller tredje) så blir jag trött på vissa människors sätt. Om man inte viker sig utan istället sätter ner foten och står för det man känner och tycker - då försvinner personen ur ens liv. Sen när blev det bestämt att bara andra ska få säga sin mening, men inte jag? Nej ush, det har jag varit med om allt för många gånger, så det känns som om jag fått nån rutin på detta beteende från andra människor. Jag känner igen det så väl. Det är så tragiskt att sådana människor finns, som bara ger en massa "skit", men inte kan ta sanningen tillbaka. Istället ska man sitta och låtsas hålla med dom eller? Nej, inte en chans. Så mycket för orden "Jag älskar dig". Människor borde vara mer försiktiga med att använda de tre orden. De är alldeles för värdefulla för att bara kastas i sjön.

Tur att det finns många bra människor runt omkring mig i alla fall som får en att inte riktigt tappa tron på mänskligheten. Sådana som säger att de älskar mig, och faktiskt visar att de menar det också. Relationer ska inte byggas på rädsla. Kom ihåg det kära läsare (om jag ens har några).

Inga kommentarer: