fredag 10 juni 2011

Sjung om studentens lyckliga dar!

Åh vilka minnen som dyker upp när man är ner på stan och ser på när alla studenter åker runt på sina flak och skriker, skrattar, sjunger och är allmänt lyckliga - jag minns ju så väl själv hur lycklig jag var den 12e juni 2009 då jag tog studenten! Så fort de åkte förbi mig där jag gick runt för att se dem så kunde jag inte låta bli att le riktigt stort och känna hur glädjen spred sig inom mig som en löpeld. Helt underbar känsla, och jag bara hoppas att de får en bättre start på livet efteråt än vad jag fick.

Jag och Malin köpte massa gott som vi ätit ikväll. Har haft det allmänt trevligt och lugnt, och imorgon drar jag hem igen för att öva med Mårten inför söndag. Känns lite lustigt att jag ska sjunga i kyrkan just den dagen det är exakt 2 år sen jag tog studenten.

Efter idag är jag extra glad över att det i stort sätt spöregnade på min student. För mig, som är varmblodig, hade värmen som var idag varit lite för mycket. Jag led inte alls av att försöka krypa upp på ett flak som var lerigt och blött med vita kläder - utan att bli skitig. Jag led inte ens av det hemska skavsåret på min ena häl. Ingenting störde mig - för jag var lycklig, så förbannat lycklig!

Inga kommentarer: